جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
پایان نامه انگلیسی
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
تعداد رکورد ها : 1276
عنوان :
یک نسل الهیاتی پیشرو: یسوعیان فورویر از 1920 تا 1950 و بحران بین دو جنگ جهانی
نویسنده:
Jon Kirwan
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به دنبال ارائه درک روشن تری از متکلمان و فیلسوفان یسوعی است که گروهی را تشکیل می دهند که «یسوعیان فورویر» شناخته می شوند. آنها به رهبری هانری دو لوباک و ژان دانیلو بخشی از نوول تئولوژی را تشکیل دادند، یک جنبش اصلاحی تأثیرگذار فرانسوی که از دهه 1930 تا سرکوب آن در سال 1950 شکوفا شد. نارساییها با ساختن تاریخی حساس به محیط فکری، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گستردهتر بحران بینجنگ فرانسه، و تداوم بحران مدرنیسم و جنگ جهانی اول را تثبیت میکند. فصل اول به بررسی نسلهای آوانگارد مدرن فرانسوی میپردازد که اندیشههای روشنفکری و سیاسی را در فرانسه شکل دادهاند و زمینهای را برای روایت تاریخی ژزوئیتهای فورویر فراهم میکند که نسبت به تأثیرات گستردهتر فرهنگ فرانسوی حساستر است. این روایت تاریخی از یسوعیان فورویر چهار مرحله را دنبال می کند. فصل دوم به بررسی نسلهای قدیمی با نفوذی میپردازد که از 1893 تا 1914 شکوفا شدند، مانند نسل دریفوس، نسل مدرنیستهای کاتولیک، و دو نسل از یسوعیان قدیمیتر که در توسعه یسوعیان فورویر مؤثر بودند. فصل سوم تأثیر جنگ جهانی اول و سالهای دهه 1920 را بررسی میکند که طی آن یسوعیها در شکلگیری مذهبی و فکری بودند و به شدت بر نامهها و اسناد منتشر نشده از آرشیو یسوعیان در پاریس (وانوس) تکیه داشتند. فصل چهارم بحران های دهه 1930، ظهور نسل گسترده تر یسوعیان فورویر و مشارکت آنها در عطش فکری انقلاب را تحلیل می کند. فصل پنجم به بررسی دهه 1940 می پردازد که شاهد ظهور اعضای نسل 1930 بود که به لطف مشارکت خود در مقاومت، از جنگ جهانی دوم بیرون آمدند و تأثیر قابل توجهی بر محیط روشنفکری فرانسه پس از جنگ داشتند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
پسران آدم، دختران حوا: گناه اولیه و تکامل تفاوت جنسی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Megan Loumagne
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : از زمان انتشار کتاب چارلز داروین در مورد منشاء گونه ها در سال 1859، علاقه علمی زیادی به ایجاد یک ترکیب منسجم بین دکترین گناه اولیه و گزارش های علمی منشأ انسان وجود داشته است. علیرغم علاقه قابل توجه به ادغام نظریه های تکامل با آموزه گناه اولیه، تلاش نسبتا کمی برای بررسی مجدد گناه اصلی با توجه به اطلاعات در مورد تکامل انسان خردمند به عنوان تمایز جنسی انجام شده است، حتی اگر این دکترین پیامدهایی برای جنسیت داشته باشد. روابط از اولین فرمول های آن. این پروژه این شکاف در ادبیات علمی را با ایجاد یک گفتگوی میان رشتهای بین زیستشناسی تکاملی، ماتریالیسم فمینیستی جدید و الهیات پر میکند تا شیوهای از تفکر درباره گناه اصلی را بیان کند که ماهیت انسانهای خردمند را بهعنوان مدام در حال تکامل به روشهای متفاوت جنسی جدی بگیرد. با درگیر شدن با تحولات در نظریه تکاملی و اطلاعات بیولوژیکی در مورد تفاوت های جنسی، این پروژه با هدف پرورش حس شگفتی از تنوع و غیرقابل پیش بینی بودن انفجاری زیست شناسی انسان است، ارزشی برای نقش خلاقیت در مشارکت انسانی که تا حدی تکامل مداوم ما را شکل می دهد. و تواضع در مورد میزانی که می توانیم آینده تکامل گونه خود را پیش بینی و کنترل کنیم. تحقیقات بیولوژیکی در این پروژه وابستگی های متقابلی را که زندگی مخلوق را تعریف می کند، درهم تنیدگی مداوم طبیعت و فرهنگ، محوریت میل به هویت و رفتار انسان، و نقش زیست شناسی در انتقال گناه را روشن می کند. این بینش های زیست شناختی برخی از شهودهای انسان شناختی آگوستین را تأیید می کند. در نیمه دوم پروژه، الهیات بدن جان پل دوم در کنار ماتریالیسم فمینیستی جدید قرار می گیرد تا چارچوبی برای ماتریالیسم فمینیستی مسیحی ایجاد شود که زندگی مادی را تکامل یافته، مولد و «آغشته به فعالیت» می داند. بلکه به طور همزمان آلوده به گناه و اشباع از الهی است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
خداباوری گشوده و پنطاکوستالیسم: یک مطالعه تطبیقی درباره الوهیت، مطالعه رستگاری، معاد شناسی و مشیت
نویسنده:
Richard Allan
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : علیرغم ادعای خداباوری باز مبنی بر یک تثلیث گرایی قوی «اجتماعی»، ناسازگاری های قابل توجهی در نحوه به تصویر کشیدن و متعاقباً اعمال آن در الاهیات وسیع تر آن وجود دارد. این ارزیابی دلسوزانه و در عین حال انتقادی از خلأ پنوماتولوژیک ناشی میشود که نه تنها در تصور خدا به عنوان تثلیث، بلکه در درمان بعدی مشیت الهی، جامعهشناسی و آخرتشناسی وجود دارد. برای غلبه بر این خلأ مهم، این پایان نامه روش شناسی تطبیقی فرانسیس کلونی را به عنوان وسیله ای برای آغاز گفت و گوی مقایسه ای با پنطیکوستالیسم، برای به دست آوردن بینش های مهم در مورد پنوماتولوژی آن اتخاذ می کند. با درگیر شدن در گفتوگوی مقایسهای بین دو جامعه، بینشهای بدیع در مورد روح سپس در یک مدل آزمایشی و موقتی از خداباوری باز با عنوان تحقق آخرتشناسی گنجانده میشود. این درک از خداباوری باز بر کار مداوم روحالقدس در چارچوب تثلیثی گستردهتر تأکید میکند و نشان میدهد که چگونه خلق مشترک واقعیت بین خدا و بشریت دارای یک جزء پنوماتولوژیک مهم است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
شیاطین در الهیات آگوستین [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Gregory D Wiebe
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه شرحی از درک آگوستین از شیاطین ارائه می دهد که مطالعه کاملی در مورد آن هنوز منتشر نشده است. من استدلال می کنم که ادعای کتاب مقدس مبنی بر اینکه خدایان بت پرست شیاطین هستند، به طور کامل آنچه شیاطین برای آگوستین هستند را در بر می گیرد، و من با توضیح الهیاتی که او با آن این ادعا را زمینه سازی می کند و آن را قابل فهم می کند، ادامه می دهم. شیاطین به عنوان یک مؤلفه بسیار یکپارچه از الهیات گسترده تر آگوستین ظاهر می شوند، که نه صرفاً مفهومی، بلکه یک اهمیت کاملاً مذهبی دارند. پایان نامه با ماهیت فکری فرشتگان و مأموریت مسیحی آنها برای آشکار ساختن خدا در خلقت آغاز می شود. فصل دوم سقوط فرشتگان و سؤالات آگوستین در مورد علت آن و زمان وقوع آن را بررسی می کند. این سؤالات به موضوع تجسم مربوط می شود، که نقطه شروع فصل 3 می شود، جایی که ما در مورد اجسام هوایی فرضی شیاطین، ظهور آنها در رؤیاهای بدنی، و برخی از گزارش های آگوستین از پدیده های اهریمنی شگفت انگیز بحث می کنیم. این پدیده ها با هم به عنوان اهریمنی شناخته می شوند نه با یک ماهیت مشترک هوایی بلکه یک معنای مشترک. فصل 4 تجزیه و تحلیل ما را از مهم ترین پدیده شیطانی برای آگوستین آغاز می کند، یعنی. دین بت پرستی در آنجا ما شرحی از تصور آگوستین از بدن شیطان ارائه می دهیم، که مانند همتای خود در بدن مسیح، از آیین های مقدس تشکیل شده است، که تولید آن به بهترین وجه در قالب «خداسازی» هرمسی توصیف می شود. فصل آخر شرح آگوستین از الهیات مقدس بت پرستان را به طور خاص تر، هم از نظر درک صریح تر از دین بت پرستان، و هم از نظر فهم فلسفی تر ارائه شده توسط افلاطونیان بررسی می کند. ارتباط شیاطین با دین بت پرستی نشان دهنده وارونگی کامل خدمت مسیحی فرشتگان است، به طوری که به گفته آگوستین، تنها آزادی واقعی از شیاطین از طریق ادغام در زندگی مقدس کلیسا یافت می شود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اختراع مجدد رستگاری: دکترین متدیستی کفاره در بریتانیا و آمریکا در قرن طولانی نوزدهم
نویسنده:
W. Andrew Tooley
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی مناقشه پیرامون دکترین کفاره در میان متدیست های فراآتلانتیک در دوران ویکتوریا و پیشرو می پردازد. با آغاز قرن هجدهم، نظریههای غالب کفاره را که در میان متدیستهای انگلیسی و آمریکایی و جهانبینی فرهنگی-فلسفی متدیستها برای حمایت از این نظریهها استفاده میکردند، ایجاد میکند. سپس به بررسی میزانی می پردازد که متدیست های معمولی و تأثیرگذار در طول قرن نوزدهم نظرات سنتی را در مورد این دکترین پیش از بررسی دقیق تر مناقشات پیرامون این دکترین در آغاز قرن بیستم ارائه کردند. این نشان میدهد که از سالهای 1750 تا 1830 متدیستهای فراآتلانتیک از طیفی از دیدگاههای جایگزین در مورد کفاره حمایت میکردند، از نظریههای رضایت و کریستوس ویکتور گرفته تا یک کفاره جانشین با تأکیدات کیفری. از دهه 1830 تا دهه 1870 ادامه یافت، متدیستهای فراآتلانتیک ویژگیهای نظریه حکومت اخلاقی را با درجات مختلف پذیرفتند، در حالی که بر نظریههای جایگزین سنتی تأکید داشتند. متدیست ها در این دوره مدیون جهان بینی روشنگری بودند. بین سالهای 1880 و 1914 متدیستهای فراآتلانتیک به تدریج دیدگاه فلسفی رمانتیک را پذیرفتند و در نتیجه شروع به تغییر تصورات خود از کفاره کردند. متدیست ها در این دوره تمایل به حرکت در سه جهت داشتند. متدیستهای مترقی دیدگاههای غالب در مورد کفاره را کنار گذاشتند و ترجیح میدادند که نظریه نفوذ اخلاقی را بپذیرند. متدیستهای میانجی نظریههای ساختهشده سنتی را به دلایل مشابه به چالش میکشند، اما تمایل داشتند از نظریهای حمایت کنند که در آن خدا به عنوان خدای دوستتر در نظر گرفته میشد و در عین حال مفاهیم جایگزینی از کفاره را حفظ میکرد. محافظه کاران رویکردی محافظه کارانه داشتند که به موجب آن از مفاهیم سنتی کفاره به شدت دفاع می شد. علاوه بر این، اینکه متدیستهای فراآتلانتیک در بحثهای مهمی پیرامون تجدیدنظر در الهیات کفارهشان در پرتو مدرنیسم در سالهای حوالی 1900 شرکت داشتند، به باقی ماندن آنها در حاشیه بنیادگرایی-مدرنیستی در دهههای بعدی کمک کرد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
انجمن سنت آلبان و سنت سرجیوس: جستوجوی حقیقت، جستوجوی الهیات، جستوجو برای وحدت: کاوشی در روابط الهیات و کلیسای ارتدکس شرقی و آنگلیکن از 1927 تا 2012 [پاین نامه انگلیسی]
نویسنده:
Dimitrios Filippos Salapatas
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف این پایان نامه بررسی انجمن سنت آلبان و سنت سرگیوس است، یک نهاد جهانی که روابط بین فرقه های مختلف مسیحی را ترویج می کند. علیرغم اینکه بر اساس زمینهای برای ارتقای روابط و گفتوگو بین آنگلیکنها و ارتدوکسها تأسیس شده است، این حوزه را گسترش داده و کلیساهای جدیدی را در زندگی، کنفرانسها، انتشارات و تاریخ خود معرفی کرده است. در فصل اول و دوم این پایان نامه، هشتاد و پنج سال اول (1927-2012) تاریخ آن بررسی می شود، نقاط قوت و ضعف انجمن در دستیابی به اهداف آن شناسایی می شود، ضمن مطالعه رویکردهای الهیاتی آن به کار اتحاد، درک این موضوع که این نهاد از لحاظ کلامی و کلیسایی یک انجمن مترقی بوده است. فصل سوم به بررسی زندگی و دیدگاههای الهیاتی، فلسفی و تاریخی نیکلاس زرنوف میپردازد که هدف زندگی او تقویت روابط بین کلیساها و در عین حال ترویج موضوعات ارتدکس و روسی برای مخاطبان غربی بود. فصل آخر دو موضوع را توسط دو عضو مهم انجمن بررسی میکند، ایدههای متروپولیتن کالیستوس از دیوکلیا در مورد شماسها و کشیشهای زن و دیدگاههای اسقف اعظم سابق انگلیسی روآن ویلیامز درباره نمادها. این دو موضوع برای تداوم روابط بین کلیسای ارتدکس و جامعه انگلیکن جالب و جاری است، تلاش برای درک بیشتر یکدیگر تا در نهایت به آنچه که بسیاری از اعضای انجمن ادعا می کنند و آنچه کتاب مقدس ترویج می کند، دست یابیم. یکی باشید» (یوحنا 17:21). نتیجه پایان نامه، کار فلوشیپ را ارزیابی می کند، در حالی که به اهداف و دستاوردهای انجمن پس از سال 2012 و اهداف آتی انجمن نیز می پردازد. بنابراین، این مقاله جستجوی حقیقت، جستجوی الهیات و جستجوی وحدت است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
معاد شناسی روسی: تأملات الهیاتی در مورد موسیقی دیمیتری شوستاکویچ [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Anna Megan Davis
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : تأملات الهیاتی در مورد موسیقی معمولاً رویکردی متافیزیکی را اتخاذ میکند که بر اساس آن نسبتهای هماهنگی موسیقی به عنوان هستیشناسی نظم الهی که در جهان خلقت منعکس شده است، تفسیر میشود. تلاشها برای درگیر شدن از لحاظ الهیاتی با بیان موسیقی عمدتاً به دلیل بیاعتمادی به حسگرایی، اتهاماتی مبنی بر تایید «مذهب زیباییشناسی» و نگرانی از اولویت دادن به احساسات انسانی به ازای هزینه الهی، رد شده است. با این حال، این تز استدلال میکند که درک موسیقی بهعنوان رسا، هم برای درک درست فرم هنری و هم برای وظیفه الهیات ارزش دارد، و هدف آن دفاع و اثبات این ادعا در رابطه با موسیقی دیمیتری آهنگساز روسی قرن بیستم است. شوستاکوویچ با تحلیل گزیدهای از آثار او با ارجاع به فرهنگ، شمایلنگاری، درونگرایی و کمدی، هم به دنبال پرداختن به انتقادات الهیاتی از اکسپرسیویسم موسیقایی و هم ایجاد تعامل الهیات مثبت با موضوع است، با این استدلال که سهم متمایز موسیقی شوستاکوویچ در الهیات تلاش در ارتباط با الهیات امید است که از طریق امکانات کنش خلاق بیان شده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
هربرت اسپنسر و مخاطبان آمریکایی اش [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Joel F Yoder
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : فیلسوف هربرت اسپنسر (1820-1903) امروزه کمتر به یاد میآید، اما در اواخر قرن نوزدهم او شخصیتی مشهور جهانی بود و بسیار مورد مطالعه بود. اسپنسر در زادگاهش انگلستان محبوب بود، اما در آمریکا بسیار مورد توجه بود. محققان مدرن عموماً این محبوبیت را ناشی از داروینیسم اجتماعی اسپنسر می دانند - یعنی اعتقاد او به این که انتخاب طبیعی برای بهبود نوع بشر روی انسان ها عمل می کند و باید انجام دهد. از سوی دیگر، بسیاری از کسانی که آثار اسپنسر را مطالعه کرده اند، ادعا می کنند که او اصلا داروینیست اجتماعی نبوده است. ادعای من این است که اسپنسر یک داروینیست اجتماعی بود، اما جنبههای دیگر کارش محبوبیت او را در آمریکا توضیح میدهد، به ویژه دیدگاههای او درباره الهیات و دین، و تلاشهای جسورانهاش برای متحد کردن دانش زیر پرچم علم. کار اسپنسر در بسیاری از روزنامهها، نشریات و کتابهای قرن نوزدهم آمریکا مورد بحث و بررسی قرار گرفت. گستره این منابع، از مجلات مشهور گرفته تا مجلات فنی علم و الهیات، این امکان را فراهم می کند که ببینیم چگونه اسپنسر برای مخاطبان مختلف به تصویر کشیده شده است. برای خواننده مذهبی، کار اسپنسر گاهی اوقات به عنوان اولین گام در جهت آشتی مسیحیت و علم مدرن نشان داده می شد. با این حال، اغلب او را به عنوان یک آگنوستیک خطرناک مینگریستند که موقعیتش برای دین آشکار مخرب بود. در نشریات سکولار، اسپنسر به عنوان یک جوینده بی باک حقیقت، یک تکامل گرا، و یک جامعه شناس که نظریه های توسعه انسانی او افکار سیاسی مدرن را آگاه می کرد، خدایی شد. با این حال، نویسندگان نیز در مورد نظریههای خاص او درباره جامعه، حکومت و اخلاق انتقاد کردند. شهرت اسپنسر که در دهههای 1870 و 1880 بسیار بلند بود، تا زمان مرگ او در سال 1903 رو به زوال بود. این پایاننامه تلاش میکند هم محبوبیت آمریکایی اسپنسر و هم ناپدید شدن مجازی او را از حافظه آمریکایی در قرن بیستم توضیح دهد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
دیدگاه الهیاتی راینهولد نیبور «آیرونی تاریخ آمریکا»
نویسنده:
Scott Robert Erwin
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : راینهولد نیبور در مرکز گفتگوهای ملی درباره نقش آمریکا در جهان باقی می ماند و مفسرانی که مواضع سیاسی و مذهبی متفاوتی دارند، در حمایت از دیدگاه های خود به اثر او در سال 1952، طنز تاریخ آمریکا، نگاه می کنند. در این مطالعه، اسکات آر. اروین استدلال می کند که درک دیدگاه الهیاتی نیبور برای درک مقیاس کامل آیرونی و دیدگاه او در مورد زندگی به طور گسترده تر ضروری است. چنین مطالعه ای از این جهت مهم است که بسیاری از افرادی که امروزه آیرونی را می خوانند، نقش اصلی را که باورهای مسیحی او در نوشته هایش ایفا کرده است، تصدیق نمی کنند. نیبور دیدگاه الهیات خود را «در نبرد و بالاتر از آن» توصیف کرد، و این دیدگاه بود که نیبور را در آیرونی سوق داد که هم باید «اقدامات اخلاقی خطرناک» را در مبارزه با تجاوزات اتحاد جماهیر شوروی و هم انجام دهد. درگیر خودارزیابی انتقادی برای جلوگیری از به دست آوردن نفرت انگیزترین خصلت های دشمن جنگ سرد خود در کشور باشد. نیبور بینش الهیات خود را در طول دهههای 1930 و 1940 از طریق درگیری با دکترین مسیحی توسعه داد، همانطور که در آثار آکادمیک او مانند طبیعت و سرنوشت انسان و درگیر شدن با رویدادهای جاری، همانطور که در بسیاری از نوشتههای روزنامهنگاری او در طول دوره دیده میشود. این دوره. اروین با تمرکز اساساً بر نوشتههای نیبور بین سالهای 1931 و 1951، پیشرفت تفسیر مسیحیاش از طبیعت و تاریخ بشر را دنبال میکند، نشان میدهد که چگونه بینش الهیات او را نشان میدهد، و نشان میدهد که چگونه این بینش الهیات زیربنای نوشتههای او درباره امور جاری است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
دیالکتیک مقدس: ایده پل تیلیش از یهودیت در تاریخ دین [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Robert Meditz
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : موضوع تیلیش و یهودیت به نسبت کمی مورد بررسی علمی قرار گرفته است. این علیرغم اهمیت یهودیان و یهودیت برای تیلیش است که با جزئیات بیوگرافی متعدد از جمله دلیل مخالفت وی با دولت نازی و مهاجرت متعاقب آن به ایالات متحده در سال 1933 (مقدمه و فصل 1) مشخص شده است. فعالیتهای جهانی تیلیش تأیید میشود، اما روش الهیات دیالکتیکی تیلیش برای تعیین اینکه چگونه میتوانست موضع طرفدار یهود او را توجیه کند، تحلیل میشود. این به حملات مداوم او به یهودی ستیزی، و پس از جنگ جهانی دوم، سخنرانی های متعدد در مورد شباهت های ساختاری یهودیت و مسیحیت اشاره دارد، بدون در نظر گرفتن روابط مادام العمر با یهودیان سکولار و مذهبی (فصل 1 و 2). تیلیش درک دیالکتیکی از واقعیت دارد که تحت تأثیر F. W. J. Schelling قرار گرفته است و این بر همه جنبه های اصلی الهیات او تأثیر می گذارد. منتخب منابع اولیه برای ارزیابی تکامل ایده یهودیت تیلیچ از طریق تاریخ دینی دیالکتیکی، الهیاتی و فراگیر او تحلیل می شود (فصل های 3 تا 6). «پیشگویی یهودی» که ابعاد انتقادی و وجودی یهودیت را برجسته میکند، بهطور قابلتوجهی پس از جنگ جهانی اول، بهعنوان مشخصترین بیان ظاهر شد، زیرا تیلیش ناسیونالیسم مذهبی در اوایل بزرگسالی خود را رد کرد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
تعداد رکورد ها : 1276
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید